Animal Crossing: Wild World

Skrivet av: mtx   2009-04-13

Jo mitt första Animal crossing spel var lets go to the city. köpte det när de kom ut för jag blev jätte imponerad av trailers. Och jag älskar de spelet. Sitter fortfarande o spelar som en galning. Men ibland tänkte jag att de skulle va skönt att ha de spelet på ds.. Så ja köpte dehär.

Det börjar med att du åker en taxi och besvarar ett gäng med frågor. Som te.x varför flyttar du till denhär staden och vad du heter och vad din stad heter osv.. Jag klickade på for the shopping för att jag inte vill att det ska ta allt för lång tid till tom nook och jag vill känna mej hemma igen eftersom att tom nook ligger ganska nära mitt hus i AC LGTTC.

När det senare visade sig att jag inte hadde råd att betala huset så fick jag göra några ärenden åt tom nook. Det jobbigaste ärendet måste va när jag fick rast och var tvungen att säga hej till ALLA. Som tur var var det inte så många som bodde i staden då... 3 grannar bara men ja var tvungen att typ prata med dom alla två gånger villket var störande.

Ett problem med dehär spelet är att det kommer lätt weeds.. för lätt och för mycket. Det gillar jag inte alls. Sen så gillar jag inte heller när man ska ta fram ett item. te.x om ja ska fånga ett kryp så måste jag kunna snabbt ta fram mitt nät. Det räcker inte att klicka på grab utom jag måste klicka på grab och sedan klicka på min gubbe. Och det händer väldigt lätt att nätet faller i marken så ja måste plocka upp det och göra om det hela igen. Och då är oftast krypet borta.

Grafiken var bra men en aning för flimmrigt för att få mej att le. Ja jag vet att det är ds vi snackar om men ja säger inte att de var dåligt bara liite för flimmrigt kanske då och då.

Till skillnad från lgttc så kan huset bli mycket större och det betyder ochså att det blir väldigt dyrt. Det blev som en shock för mig när jag var tvungen att börja om.. Från att ha 24 miljoner (hackar inte) till att ha 0 bells var tufft. Jag blev lite besviken när jag gick in till shoppen. Jag såg samma saker som i lgttc, Jag pratar nu som om lgttc kom ut före dehär men de kanske är för att dehär är de nyaste ac ja har. Men ialf jag blev besviken för att lgttc har allt som finns idehär spelet och inget mer.. Och det betyder att domhär spelen är nästan identiska. Det var nästan så jag ville ha det faktiskt. Eller de var helt som ja ville ha det så jag är nöjd. Kanske skulle va kul att se nått items/plagg som dom inte tog med i lgttc.

Skillnaden av ww o lgttc är att i lgttc kan man klippa sig villken dag man vill och när man vill o se på teater när man vill m.m.

Grafik: 8/10
Spelkänsla: 8/10