Little Big Planet

Little Big Planet spelet har ingen speciell handling vilket gör att du kan utnyttja din fantasi! :D
Som dom säger handlar det typ om CREATE PLAY and SHARE

CREATE:skapa din egen bana med allt du kan tänka dig! Genom att börja med att spela i Story mode låser du upp nya saker att skapa dina banor med men du kan även få saker genom community banor och kompisar! Du kan skapa din egen bana så den går ut på det sätt du vill, det kan handla om att lösa ett pussel ,döda nån, döda en mystisk varelse, undvika hinder... o.s.v. man kan rabbla på i en evighet om vad man vill att banan ska gå ut på.
Föremålen som man kan använda är antingen verklighetstrogna föremål som fotbollar,
tennisbollar,äpplen,bananer allt möjligt men du kan även skapa egna föremål av trä, gummi,järn och allt möjligt ......

Jag ger create mode 9/10 pga innehållet för ens community objects,photos,stickers mm blir hela tiden full man måste radera saker som man inte vill :(

PLAY:själva spelläget är när du spelar i story mode eller i community. story mode handlar om att personer i varje bana har fått specifika problem ,hjälp dom att ´´lösa´´ dom och få nya saker under tiden du spelar och gör din sackboy/sackgirl personlig med dom nya sakerna du får ;) eller bygg en bana med sakerna :) community play är när du spelar på/i nån annans bana som nån skapat och publicerat efter du klarat av banan eller avslutat den får du betygsätta den och ge den en kommentar hur du tyckte den var (det finns mängder med olika kommentarer att ge ;) ) . Du kan även välja en sak som heter quick play det gör att du hamnar på en bana (vilken som hellst och kanske med vem som hellst) då slipper du grubbla över vilken bana du ska välja :)

jag ger community play 9/10 pga det går ofta segt att ladda en community bana om du är med en kompis du bjudit in och quick play går också segt.

SHARE: share eller ja dela med sig handlar om att du kan visa vad du skapat för människor över hela världen och låta dom betygsätta mm . Och att få saker av andra eller ge dom saker du skapat genom banorna :D

jag ger SHARE 10/10 det är alltid kul att dela med sig av vad du skapat och se det kopmpisar har skapat :D

blev ganska kort sammannfattat men i allafall ;)

Medlemsrecensioner48