Microsoft har likt ett mantra repeterat frasen att Xbox One X är den mest kraftfulla konsolen någonsin och runt 40% mer kraftfull än värste konkurrentens alternativ, Playstation 4 Pro. Ett av de första spelen som bekräftades skulle uppdateras till konsolen var Middle-earth: Shadow of War och nu har Digital Foundry jämfört dessa båda versioner.
Och om deras resultat är korrekta, verkar det som att Microsoft faktiskt är något på spåren. Digital Foundry skriver bland annat:
"the signs are looking good for the green team's new hardware, with an immediately obvious, comprehensively improved presentation - possibly the most dramatic boost we've seen to date.
En av sakerna som bemöttes med en del kritik i Playstation 4 Pro-versionen var de mellan varven lågupplösta texturerna, men det är något som nu tydligen är fixat och Digital Foundry skriver:
"Implementation of the PC version's 4K texture pack would have done wonders here, but clearly the limited 512MB of extra RAM available to Pro developers isn't enough to house the top-tier assets. And that's the most immediately obvious difference between PS4 Pro and Xbox One X versions of the game - what sticks out right away is that texture problems on PS4 Pro are eradicated. Through sheer capacity via Xbox One X's 12GB of GDDR5 memory, Shadow of War offers a dramatic improvement in quality: for example, ground textures get a clear resolution bump from the soup-like results on Pro, offering a sharper, clearer presentation."
De avrundar sin jämförelse med att slå fast:
"As thing stand, Shadow of War gives us a prime, early example of why Microsoft targeted Xbox One X's specific specs. The sense is that a higher pixel count alone isn't enough; more importantly, this console has the extra memory resources to give those pixels more to show off - better textures, and improved LODs, for example."
Surfa över till denna länk om du vill läsa hela det matiga testet. Kommer du köpa Middle-earth: Shadow of War till Xbox One X?