Lies of P innehåller otroliga miljöer, och Krat verkar vara en visuell njutning som vi verkligen ser fram emot att få gå vilse i när äventyret lanseras. Det handlar dock inte bara om vad vi ser i detta Soulslike-spel, utan musiken har också en stor roll.
När vi pratade med game director Jiwon Choi på Gamescom, berättade han hur fokus ligger på rytm och hur utvecklarna vill att du ska känna att du måste använda både ögon och öron när du spelar för att få till striderna på rätt sätt:
"When they were developing, audio and sound was as significant as the visual in the developing phase. Also the rhythm changes the way you play. When you're seeing some easy monsters and that comes right after hard monsters and then easy monsters again. So it's switching and it's keeping the tension and the rhythm for the players to not make the game loose.
So if you look into our trailers, you can see all the music and sound, the rhythm that we focused on this game. So you will get to enjoy all the rhythms and sound and music that we put hard work into."</em>
Förutom att bara prata om spelets rytm pratade vi också om svårighetsgrad, den visuella stilen och annat i vår intervju, som du kan kolla in nedan. Den 19 september är det premiärdags till PC, Playstation och Xbox (och det ingår med Game Pass från dag ett).