Svenska
Gamereactor
nyheter
The Last of Us: Part II Remastered

Neil Druckmann tror sig inte ha många storspel kvar att utveckla

Och God of War-skaparen Cory Barlog säger även han att det är dags att dra ned på tempot och göra något annat...

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Det verkar som att The Last of Us-skaparen Neil Druckmann börjar känna sig lite gammal, och sugen efter att skapa storspel verkar ha minskat. När Druckmann nyligen pratade intervjuades av rapparen Logic i Logically Speaking-podden avslöjade han att han inte har så många spel kvar i sig och berättar att han inte kan tänka sig att arbeta på detta sätt för alltid.

I videon nedan, vid ungefär 49-minutersmarkeringen, förklarar Druckmann hur han ser på saken och verkar antyda att kreativa mindre projekt kanske kunde vara något:

"I don't see myself doing this forever at this scale. It's a lot, and it takes a lot out of you. It's very stressful, to manage that many people in multiple studios worldwide.

I could see myself transitioning to something that's more lowkey that still allows me to have a creative outlet. But I've started thinking about how many more of these games I have in me, and it's not that many."

Cory Barlog, skaparen av 2018 års God of War, verkar även han känna på ett liknande sätt, och på X kommenterar han: "Big same, brother"

Skulle du sakna Druckmanns och Barlogs titlar om de lade utvecklandet av storspel på hyllan?

The Last of Us: Part II Remastered
Neil Druckmann har arbetat 20 år hos Naughty Dog.

Relaterade texter

The Last of Us: Part II RemasteredScore

The Last of Us: Part II Remastered

RECENSION. Skrivet av Alex Hopley

Vi kollar in den remastrade versionen av The Last of Us: Part II, vilket bjuder på ett suveränt äventyr och medelmåttigt extrainnehåll...



Loading next content