Svenska
Gamereactor
nyheter
Super Mario Bros Wonder

Nintendo: Grafik är inte enda sättet att uppnå realism

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Spel bjuder ofta på fantastiska upplevelser, tar oss till världar bortom vår fantasi och låter oss leva i dem. Men något som gamers ständigt efterfrågar är ändå en känsla av realism. De vill helt enkelt att världen omkring dem ska kännas verklig. Ett av de sätt utvecklare försöker åstadkomma detta på är med tjusig grafik, men Nintendo-bossen Takashi Tezuka menar att det enda sättet att uppnå en realistisk effekt:

"I don't think we should seek a sense of accomplishment based solely on the realness of the game."

Han fortsatte med att förklara att spel som Super Mario Bros Wonder skapar en känsla av realism och trovärdighet genom att få karaktärerna att reagera på världen omkring dem. Att visa deras känslor, uttryck och mer från spelarens interaktion bygger inlevelse även om Mario förblir tecknad.

Har han en poäng, tycker du, eller är det bara genom fotorealistisk grafik som realism kan uppnås?

Super Mario Bros Wonder
Super Mario Bros Wonder är ett prima exempel på realism, enligt Nintendo.

Tack TheGamer

Relaterade texter

Super Mario Bros WonderScore

Super Mario Bros Wonder

RECENSION. Skrivet av Jonas Mäki

Flera av Marios tvådimensionella äventyr brukar betrakta som några av tidernas bästa spel. Har Nintendo lyckats skapa magi med konceptet igen?



Loading next content