Gamereactor



  •   Svenska

Logga in medlem
Gamereactor
nyheter

Nintendo säger att tullarna "är något vi kommer behöva hantera"

Alla de länder där Nintendo har stor tillverkning har drabbats av enormt höga tullar, vilket gör deras hårdvara dyrare för kunderna...

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Många har reagerat på att Switch 2 blir en rejält kostsam pjäs, långt ifrån de mer plånboksvänliga alternativ som bidrog till att göra Wii och Switch så enormt populära. Det här har fått många att tro att de amerikanska tullarna är en bidragande orsak.

I en intervju hos Wired säger dock Nintendo of America-chefen Doug Bowser att så inte är fallet och tullarna "weren't factored into the pricing". I intervjun medger dock Bowser att de senaste dagarnas utveckling är något de "actively assessing" just nu, och fortsätter:

"It creates a challenge. It's something we're going to have to address."

Nintendo har flyttat mycket av sin Switch-tillverkning från Kina till Kambodja och Vietnam - vilka dock också fått enormt höga tullar och han medger att situationen förändrats.

I fredags drog Nintendo tillbaka förhandsbokningarna av Switch 2-enheter från USA, vilket möjligen kan betyda att de kommer behöva höja priserna för amerikaner. Däremot överväger de inte att skjuta upp lanseringen.

Nintendo säger att tullarna "är något vi kommer behöva hantera"
Dyr kan bli ännu dyrare.


Loading next content