LIVE
HQ
logo hd live | Flintlock: The Siege of Dawn
See in hd icon

Chat

X
      😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄
      Svenska
      Gamereactor
      förhandstittar
      Nintendo World Championships: NES Edition

      Nintendo World Championships: NES Edition

      Vi har testat Nintendos märkvärdiga tävlingsspel...

      Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

      * Obligatoriskt att fylla i
      HQ

      Tro det eller ej, Nintendo var där i själva ursprunget till e-sport, tillsammans med Tetris och andra 80-tals arkadklassiker. Och jag menar inte bara tävlingsfebern i Donkey Kong-kabinettet, utan mest de nästan kultföljda Nintendo World Championships, som hölls av NoA 1990, och som tar oss till årets release för Nintendo Switch. De gamla NWC-spelen spelades rikstäckande på en kraftigt anpassad och därför unik Nintendo Entertainment System-kassett, eftersom konkurrenterna försökte spela in de högsta poängen på Super Mario Bros, Rad Racer och just Tetris. Berättelser om jakten på den sällsynta kassetten åt sidan för en annan gång, premissen lever vidare med Switchs nya release, med den inte så lilla skillnaden att vi nu kommer att spela 150+ utmaningar baserade på 13 NES-spel, tillsammans med en mängd olika online- och offline spellägen.

      Nintendo World Championships: NES EditionNintendo World Championships: NES Edition

      Nintendo World Championships: NES Edition:



      1. Super Mario Bros.

      2. The Legend of Zelda

      3. Metroid

      4. Donkey Kong

      5. Kid Icarus

      6. Super Mario Bros. 2

      7. Excitebike

      8. Ice Climber

      9. Balloon Fight

      10. Super Mario Bros. 3

      11. Zelda II - The Adventure of Link

      12. Super Mario Bros. The Lost Levels

      13. Kirby's Adventure

      Jag förväntade mig inte mycket för att vara ärlig från ännu en sammanställning av mikro- eller minispel som fungerade som utfyllnad för Switchens solnedgångsår, så färg mig imponerade när jag insåg att min vänstra tumme gjorde ont efter bara några minuter med den klassiska, skarpa d -pad på NES-kontrollern. Och jag spelade inte ens mot mänskliga rivaler än, bara CPU-spöken för mig att bekanta mig med utmaningarna. Det kan ha att göra med oss människors konkurrenskraft, med nostalgi från min barndom tillbringade med just de där spelen, eller med det enda faktum att vissa av utmaningarna är en b**ch och kommer att få dig att svettas för att få den prisade S-rankningen . Så istället för att ta en titt på varje enskilt spel och utmaning som finns i förhandsgranskningsbygget, var jag där och försökte få ett S, eller vad som är ännu mer omöjligt, en "under 4 sekunder", på Super Mario Bros.-utmaningen, som ber dig att helt enkelt ta svampen så fort du kan i början av World 1-1. Hur dumt det än låter så måste du göra på samma sätt med Links svärd i det legendariska Zelda-ögonblicket "det är farligt att gå med", att slutföra ett kort varv i Excitebike, skaffa Morphball för Samus i första Metroid, och så vidare, och så vidare.

      Nintendo World Championships: NES EditionNintendo World Championships: NES EditionNintendo World Championships: NES Edition
      Detta är en annons:
      Nintendo World Championships: NES EditionNintendo World Championships: NES Edition
      Nintendo World Championships: NES Edition

      Gränssnittet är riktigt genomtänkt, med förhandsvisningsskärmar där du kan få koll på essensen, på Mario Partys sätt, och med snabba LR-knapptryckningar för vad du i princip kommer att göra hela tiden: spela om igen och igen för att bästa din personliga Bäst. När du har spelat ett gäng av de få sekunder långa utmaningarna i Speedrun-läget, kommer du gradvis att låsa upp fler och fler utmaningar genom att investera de intjänade mynten. Sedan, online, om du visar upp din anpassade, pixlade spelarplatta, kommer det att vara världsmästerskap (men såklart) med 5 utmaningar av olika svårighetsnivåer i veckan, samt divisionsdelade överlevnadsmästerskap, där bara hälften av spelarna (de med bättre poäng) överlever i en slags Battle Royale-uppgörelse. Sedan kommer Legend Challenges, så sött sammansatta att de presenteras tillsammans med sin egen Nintendo Power-drivna "perfect path"-guide med tips, och även då är de riktigt grejen. Den konkurrenskraftiga skönheten i spelet lyser snart nog så här, men det är när du möter riktiga människor, och ännu bättre lokalt, när det visar sin sanna potential. Jag spelade Party Mode< med andra sju spelare på samma delade skärm, som ser tillräckligt bra ut med tanke på den ursprungliga upplösningen, och även ett par av dessa Legend Challenges (inklusive den blåsiga delen av The Lost Levels med Luigi), och detta fungerade överraskande som en skrattretande, lättsam upplevelse, men full av allvarlig rivalitet. Så jag blev ganska övertygad om vad som kommer att bli mitt partyspel till sommaren och ser fram emot att spela hela spelet on- och offline väldigt snart. Och en sak till: För mig är detta också ett nytt sätt att njuta av några klassiker (och deras då banbrytande mekanik) som jag förmodligen aldrig kommer att spela fullt ut igen.

      Detta är en annons:

      Relaterade texter



      Loading next content