Svenska
Gamereactor
nyheter
The Last of Us: Part II

Nixxes släpper ännu en patch till The Last of Us: Part II (PC)

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

The Last of Us har sannerligen haft en svettig månad. Med säsongsstart för sin andra säsong på Max har man även släppt The Last of Us: Part II på PC. Spelet har dock kantats av flertalet problem vilket tvingat studion Nixxes som portade spelet till PC att släppa flertalet patchar.

Nu har man precis rullat ut patch 1.2 vilket är den tredje i ordningen hittills och fixar saker så som att vissa vapen inte avfyrade som de skulle, spelläget No Return samt en hel del mindre buggar och problem.

Här är patch-listan i sin helhet:
Addressed a bug where players were unable to fire weapons on the first mouse click, after using the mouse to restart a checkpoint.
Fixed an issue where players would automatically fire their weapon, when aiming after a stealth kill, if the Reload/Quick Throw/Use action was mapped to [R].
Enabling NVIDIA DLSS Frame Generation in the launcher now increases the frame rate by the same amount as enabling it in the in-game Display menu.
Addressed an issue where completing a No Return Challenge would not reward the player with the associated weapon skin.
Refracted light in the aquarium is no longer affected by high frame rates, preventing it from being distracting and overly flashy.
Resolved shadow pop-in issues on the side of a building and flickering in a blood stain on the floor of a building in the Capitol Hill area.
Fixed a crash that could occur when loading into a cutscene with a wide Field of View setting.
Resolved a bug that could cause Direct3D Invalid Call crashes.
Fixed a bug that caused some username text on No Return leaderboards to appear as question marks.
Resolved an issue that could cause dark lines to appear in volumetric fog during camera movement on ultrawide aspect ratios.
Updated AMD FidelityFx to version 1.1.3 and resolved excessive jitter on Steam Deck when FSR Frame Generation is enabled.
Addressed a bug where pressing 'Reset to Default' in the Graphics menu would cause the preset to incorrectly appear as 'Custom'.
Various fixes for visual bugs in ultrawide cinematics.
Various stability improvements.
Various localization fixes.
Various UI bug fixes.

The Last of Us: Part II är fortfarande inte där det behöver vara på PC men förhoppningsvis kommer det dit så småningom om Nixxes fortsätter att släppa patcher i denna raska takten.

The Last of Us: Part II
Sakta men säkert fixas The Last of Us: Part II, ett steg i taget.

Relaterade texter

The Last of Us: Part IIScore

The Last of Us: Part II

RECENSION. Skrivet av Petter Hegevall

Sju år efter det första spelet är Ellie och Joel tillbaka för att göra chefredaktör Hegevall gråtmild och förstummad, igen. Detta är vår recension av tidernas mest vågade uppföljare...



Loading next content