Gamereactor Sverige. Kolla in stekheta speltrailers samt uttömmande intervjuer från spelvärldens största spelevenemang. Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy

Svenska
Gamereactor
nyheter
Halo Infinite

Nu kan du äntligen stänga av AI-rösten i Halo Infinite

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Alla som spelat Halo Infinites multiplayerportion vet mycket väl vilket evinnerligt jädra tjatande det är på framförallt varje spelares personliga AI-assistent som kommenterar och informerar om allt som sker på slagfältet. Precis som den där kvinnan i Warzone som hela, hela, hela tiden pratar om saker som man som spelare såklart redan sett, eller vet, har AI-hjälpredan i Infinite lett till månget irriterat utbrott och först nu kan du stänga av skiten, helt. 343 Industries meddelar nu att det härmed går att sätta assistenten på "Mute" vilket borde varit möjligt från dag ett. 343 meddelar även att man rullat ut nya multiplayerkartan Dredge som är baserad på Halo: Reach-favoriten "Countdown".

"Dredge was created in Forge and is based on the multiplayer map Countdown from Halo: Reach, albeit with tweaks for the Halo Infinite sandbox. For example, weapons now respawn via Weapon Racks and Equipment Pads are placed throughout the map."

"Personal AI dialogue can now be enabled or disabled using the new Personal AI Chatter option in the Settings menu. This will allow players to control whether or not their Personal AI speaks during multiplayer matches."

Halo Infinite
Här kommer nya MP-kartan Dredge. Ska du testa den?

Relaterade texter

7
Halo Infinite - Season 2: Lone WolvesScore

Halo Infinite - Season 2: Lone Wolves

RECENSION. Skrivet av Jonas Mäki

Vi har spelat den andra säsongen av Halo Infinite, men är tyvärr inte helt imponerade av det som erbjuds, där kvantiteten är största problemet...

Halo Infinite - KampanjenScore

Halo Infinite - Kampanjen

RECENSION. Skrivet av Jonas Mäki

Sex år, flera miljarder kronor och en rejäl försening senare är nu Halo Infinite äntligen här. Är det den mjuka reboot som utlovats, och framför allt - är det bra...



Loading next content