Om du växte upp under 80- och 90-talet så minns du förstås hur det var att vara gamer på den tiden. Något internet fanns inte och speltidningarna var få och dyra. Vilka spel och konsoler man skulle köpa styrdes av vad andra på skolan hade, och fusk och rykten skvallrades det om på rasterna.
Ludde Nordenskjöld har tidigare skrivit boken Insert Coin, och snart är han tillbaka igen med en mer personlig skildring som beskriver en era så många av oss minns med värme - och som kanske även kan vara spännande för den som inte var med när det begav sig som ett historiskt dokument.
Den nya boken heter Aldrig Game Over och släpps den 27 september, och kan förhandsbokas på Spel & Sånt, men kommer även kunna köpas i andra välsorterade bokaffärer. Under bilden nedan hittar du bokens baksidetext.
"Det sena 1980-talet och det tidiga 90-talet var en spännande tid att växa upp i med tv-spel. Nintendo Entertainment System fanns i vart och vartannat vardagsrum och Nintendoklubbens medlemmar ökade lavinartat. Gick du på stan var chansen stor att du snubblade över arkadspel med grafik och effekter du annars bara kunde drömma om. Vid horisonten hägrade de nya 16-bitskonsolerna Sega Mega Drive och Super Nintendo. För att ta del av nyheter inom spelvärlden tjuvlästes importerade spelmagasin i tidningsbutiker, och istället för Tradera och Blocket fanns Gula Tidningen. Spelbutikerna liknade mest fritidsgårdar där barn och ungdomar flockades efter skoldagens slut.
Under några hektiska år med start julen 1988 var tv-spel mer än bara ett fritidsintresse för mig. Jakten efter den senaste konsolen, den bästa grafiken, det coolaste arkadspelet överskuggade allt annat - och under resans gång slog jag följe med en rad likasinnade personer.
ALDRIG GAME OVER är en berättelse om att växa upp med tv-spel innan internet skrev om reglerna för alltid."