Svenska
Gamereactor
nyheter
F1 2018

Ny välfylld utvecklardagbok för F1 2018

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Codemasters har släppt en ny utvecklardagbok för sitt kommande F1 2018 där de berättar mer om utvecklingen av karriärläget. Lee Mather, game director, kommenterar videon:

"We already had an extensive R&D system in last year's game but wanted to expand this for F1 2018 based both on feedback from our community and where we want to take the Career experience too. We have made significant changes to the in-game pricing structure, added ERS upgrades, given each of the Formula 1 Teams their own unique R&D tree, and added a fog of war around the development.

Probably the most significant addition is the introduction of rule changes, meaning that each season you don't know where the other teams are going to be performance wise. It makes every year unique and drives you to want to do season after season. The player will be notified by their engineer that a rule change could be taking place at the end of the year and they can choose to use R&D points to preserve upgraded items to protect areas that have already been developed. Doing so could see the player starting the following season in a stronger position. However, the other teams will also have to contend with the rules changes, meaning you take to the grid in Melbourne not knowing which teams are the fastest."

Kolla in videon här nedan. Den 24 augusti släpps det till PC, Playstation 4 och Xbox One.

HQ
F1 2018

Relaterade texter

9
F1 2018Score

F1 2018

RECENSION. Skrivet av Petter Hegevall

Trots att Hegevall inte är någon egentlig Formel 1-tok har han satt gaddarna i Codemasters tionde F1-spel. Samma gamla visa eller spelet vi alltid vetat att britterna haft kapacitet att utveckla? Vi har svaret...

0
GRTV intervjuar teamet bakom F1 2018

GRTV intervjuar teamet bakom F1 2018

NYHET. Skrivet av Petter Hegevall

Under Gamescom 2018 har Gamereactor TV-folket (med assistans av våra svenska förmågor Kim Orremark samt Lisa Dahlgren) såklart passat på att ställa en himla massa nyfikna...

4
Codemasters berättar om grafiken i F1 2018

Codemasters berättar om grafiken i F1 2018

NYHET. Skrivet av Jonas Mäki

Det är nu mindre än en månad kvar till premiären av F1 2018, vilket släpps den 24 augusti. Vi fick nyligen chansen att snacka närmare med game director Lee Mather och...

0
Ny välfylld utvecklardagbok för F1 2018

Ny välfylld utvecklardagbok för F1 2018

NYHET. Skrivet av Jonas Mäki

Codemasters har släppt en ny utvecklardagbok för sitt kommande F1 2018 där de berättar mer om utvecklingen av karriärläget. Lee Mather, game director, kommenterar...

4
Massor av nya F1 2018-screenshots

Massor av nya F1 2018-screenshots

NYHET. Skrivet av Jonas Mäki

Codemasters och Koch Media bjuder upp till Formula 1-fest nästa månad då F1 2018 släpps till PC, Playstation 4 och Xbox One. Mer specifikt handlar det om den 24 augusti,...

2
Klassiska kärror presenterade till F1 2018

Klassiska kärror presenterade till F1 2018

NYHET. Skrivet av Jonas Mäki

Codemasters har idag presenterat alla de klassiska bilar vi kommer få ratta runt i kommande F1 2018. Utöver samtliga klassiker från F1 2017 ska sex bilar från 70- och...



Loading next content