Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy

Svenska
Gamereactor
nyheter
Halo Infinite

Halo Infinite får raytracing till PC efter lanseringen

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här - Få information om julkalendern

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Halo Infinite har varit under utveckling otroligt länge som spekuleras vara ett av tidernas dyraste spel att utveckla, men nu närmar sig lanseringsdagen den 8 december med stormsteg. Men för att få ut det jättelika spelet i tid till julhandeln, har utvecklaren 343 Industries valt att släppa det i etapper, där exempelvis co-op i kampanjen och Forge Mode läggs till senare.

Detsamma gäller raytracing för PC, som i en ny blogguppdatering beskrivs som en "högsta prioritet" efter lanseringen. De skriver:

"We're looking forward to working closely with AMD to bring raytracing to Halo Infinite. Raytracing is one our top development priorities post-launch and look forward to sharing more soon."

Enligt 343 Industries kommer samarbetet med chiptillverkaren AMD ta PC-versionen av spelet till nya höjder:

Detta är en annons:

"For over two years, we've been working closely with AMD to make Halo Infinite a spectacular experience for PC players. Working with AMD helped us make game title optimizations that benefit a vast range of hardware and device endpoints."

Halo Infinite

Relaterade texter

Halo Infinite MultiplayerScore

Halo Infinite Multiplayer

RECENSION. Skrivet av Jonas Mäki

Vi har spelat Halo Infinites multiplayer sönder och samman sedan lanseringen och har nu satt ett betyg...



Loading next content