Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy

Svenska
Gamereactor
nyheter
Scalebound

Platinum Games ber Microsoft om ursäkt för Scalebound-problemen

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här - Få information om julkalendern

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Det var en riktig chock i januari 2017 när Microsoft plötsligt meddelade att de lägger ner Scalebound, en till synes snygg actionfest från Platinum Games, som också var ett favoritprojekt för director Hideki Kamiya. Fansen var rasande på Microsoft vid den tidpunkten, även om vi aldrig fick en bra inblick i vad som hade hänt.

Nu har Kamiya intervjuats av Cutscenes, och glider in på ämnet Scalebound. Något överraskande säger Kamiya att han är ledsen och tar ansvar för det som hände:

"I'm sorry to the players who looked forward to it, and moreover I'm sorry to Microsoft who had placed their trust in us as a business partner. I want to apologize both as a creator and as a member of Platinum Games."

Han förklarar förloppet som i slutändan ledde till nedläggningen av Scalebound och säger:

Detta är en annons:

"We were working in an environment we weren't used to. We were developing on the Unreal Engine, we also lacked the necessary know-how to build a game based on online features. The hurdles we had to overcome were very big. We weren't experienced enough and couldn't get over that wall, leading to what happened in the end."

Vi var också väldigt besvikna över att spelet begravdes i förtid ner, men nu har vi åtminstone en bättre förståelse av vad som hände.

Scalebound

Tack Xboxera

Detta är en annons:

Relaterade texter



Loading next content