Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy

Svenska
Gamereactor
nyheter
Halo Infinite

343: Halo Infinite-förseningen var "rätt sak för spelarna, även om det gjorde ont"

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här - Få information om julkalendern

* Obligatoriskt att fylla i
HQ
HQ

Du känner säkert till historien vid det här laget, men i juli förra året var det äntligen dags att visa upp Halo Infinite på allvar. Det skulle bli den stora comebacken för serien och äventyret hade hypats i två år. Nåväl, saker och ting gick inte som planerat och speldemonstrationen såg allmänt ofärdig ut.

Trots att Xbox Series S/X skulle lanseras i november 2020 och Halo Infinite skulle vara huvudattraktionen, beslutade 343 Industries och Microsoft sig för att skjuta upp spelet i 13 månader med en lansering i december 2021 istället (även om flerspelardelen släpptes tidigare denna månad). I en intervju hos IGN, avslöjar creative director Joseph Staten att denna försening både "gjorde ont" och innebar "kostnader", men att det behövdes för spelarnas skull:

"[There was] a huge amount of pressure to stay the course. I think a really wonderful example of Xbox leadership doing the right thing for our fans, doing the right thing [...] for players, even though it hurt them, even though there were costs associated with that. It was 100% a player-first decision, and I'm so proud of the studio and Xbox for making that decision."

Detta är en annons:

Tyckte du att förseningen av Halo Infinite var rätt beslut i slutändan, även om det innebar att Xbox Series S/X fick lanseras utan några nya stora släpp?

Halo Infinite

Relaterade texter

Halo Infinite - KampanjenScore

Halo Infinite - Kampanjen

RECENSION. Skrivet av Jonas Mäki

Sex år, flera miljarder kronor och en rejäl försening senare är nu Halo Infinite äntligen här. Är det den mjuka reboot som utlovats, och framför allt - är det bra...

Halo Infinite MultiplayerScore

Halo Infinite Multiplayer

RECENSION. Skrivet av Jonas Mäki

Vi har spelat Halo Infinites multiplayer sönder och samman sedan lanseringen och har nu satt ett betyg...

3
Halo Infinite Singleplayer - Åtta fiffiga tips

Halo Infinite Singleplayer - Åtta fiffiga tips

ARTIKEL. Skrivet av Jonas Mäki

Så har Halo Infinite äntligen släppts. Men eftersom det är seriens överlägset största spel hittills, kan det vara svårt att veta var man ska börja. Lyckligtvis vill vi gärna hjälpa dig att komma igång...

0
De försvunna Halo-spelen

De försvunna Halo-spelen

ARTIKEL. Skrivet av Petter Hegevall

Under de 20 år som Bungies älskade spelföljetong trollbundit oss actionfans har det förutom ett tiotal fantastiska spel även lagts ned en del projekt och Petter har kikat närmare på ett antal av dem...

3
Halo Infinite multiplayer får nya spellistor

Halo Infinite multiplayer får nya spellistor

NYHET. Skrivet av Jonas Mäki

Även om folk i allmänhet verkar gilla Halo Infinites flerspelarläge (vår recension hittar du här) har det också förekommit en del berättigade klagomål. Ett av dem gäller...

Halo Infinite recenseras tidigt imorgon

Halo Infinite recenseras tidigt imorgon

NYHET. Skrivet av Jonas Mäki

Vi vet att åtskilliga av er redan spelat multiplayer-delen av Halo Infinite (ni har väl förresten inte glömt att anmäla er till vår turnering, antingen som ett lag eller...



Loading next content