LIVE
HQ
logo hd live | No Rest for the Wicked
See in hd icon

Chat

X
      😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄
      Svenska
      Gamereactor
      nyheter

      Ny renderingsteknik använder Unreal Engine 5 för att skapa levande ansikten

      Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

      * Obligatoriskt att fylla i
      HQ

      Vi har redan sett några ganska vilda demonstrationer av vad Unreal Engine 5 är kapabel till, men en sak som många av oss hoppas på är att grafikmotorn ska göra det möjligt för mindre studios att skapa mer realistiska ansiktsanimationer som ökar inlevelsen.

      Ett sätt för dessa studior att göra det är att använda Ziva Dynamics ZRT Face Trainer, en verktygsmodul som är särskilt utformad för Unreal Engine 5 och som, bland annat med hjälp av AI, kan skapa ganska övertygande 1:1-renderingar av ansikten med hjälp av Motion Capture.

      Det korta klippet nedan spelades in med 4K/60 bilder per sekund i Unreal Engine 5, även om ZRT inte är exklusivt för den grafikmotorn. Ziva lovar dock att även mindre studior med mindre kapacitet kan skapa hyperrealistiska karaktärer med hjälp av AI och maskininlärning.

      "The ZRT Face Trainer is built on a comprehensive library of 4D data and proprietary machine learning algorithms. Within 1 hour, your character mesh is injected with the game industry's best tech."

      En timme alltså. Spana in resultatet i videon nedan.

      HQ
      Ny renderingsteknik använder Unreal Engine 5 för att skapa levande ansikten


      Loading next content