Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy

Svenska
Gamereactor
nyheter

Ken Levine förklarar varför det tagit så lång tid att utveckla nästa spel

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

För ungefär en vecka sedan släpptes en ganska banbrytande rapport om Bioshock-skaparen Ken Levines kommande spel, vilket varit under utveckling sedan 2017 men som ännu inte har avslöjats för allmänheten.

I rapporten påstås det att Levine är fast i en "auteur"-rutin och alltför ofta skrotar stora delar av projektet, ändrar sig eller plötsligt hämtar inspiration från ett annat bra spel som han råkat testa. Summa summarum: rapporten säger att han är svår att arbeta med och för.

Som svar på detta har han deltagit i en intervju med Arcade Attack, och enligt honom är anledningen till att vi inte har sett spelet ganska bra - han vill inte visa det förrän det är nästan färdigt:

"We didn't want to go down the path of showing [the game] too early, because we thought it was going to be out sooner, and I don't want to have a long period of having a build-up, interest, and hype because it just doesn't, it would end up feeling fairly inauthentic and I think that gamers want to be... they want to know what they're getting, and the only way to do that really is to announce closer to launch."

Han säger också att vi kommer att bli överraskade av titeln, men ändå inte... Vad det nu betyder.

Ken Levine förklarar varför det tagit så lång tid att utveckla nästa spel


Loading next content