Svenska
Gamereactor
nyheter
Call of Duty: Vanguard

Activision skyller klen Call of Duty: Vanguard-försäljning på WWII

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Fjolårsspelet Call of Duty: Vanguard var ju ärligt talat inget vidare, mest troligt det svagaste i spelserien på många, långa år och det kände naturligtvis fansen av. Buggarna var många, storyn mjölkigt vek, storykampanjan snorkort och Zombie-läget avslaget tunt. Trots detta hade Activision räknat med rekordförsäljning, vilket alltså inte skedde. Vanguard sålde hela 36% mindre än 2020 års Black Ops: Cold War men lyckades trots detta nypa tronen som fjolårets mest sålda spel, vilket samtidigt säger mycket om hur abnormt stor denna spelserie verkligen är. Activision menar nu på att den enda egentliga anledningen till varför Vanguard sålde 36% mindre än väntat var det faktum att det ägde rum under 40-talets WWII.

Activisions uttalande:
"While Call of Duty remains one of the most successful entertainment franchises of all time, our 2021 premium release didn't meet our expectations, we believe primarily due to our own execution. The game's World War II setting didn't resonate with some of our community and we didn't deliver as much innovation in the premium game as we would have liked."

Hur ser du på detta, har Activision rätt eller fel här?

Call of Duty: Vanguard
"Du polarn, testa framtidskrig nästa gång istället - Mycket fräschare!"

Relaterade texter



Loading next content