Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy

Svenska
Gamereactor
nyheter
Forza Motorsport

Forza Motorsport har ray-tracing även när du kör

Det verkar som vi kan förvänta oss ett riktigt snyggt spel när Forza Motorsport lanseras under våren nästa år...

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Under Xbox & Bethesda Games Showcase förra veckan fick vi äntligen se Forza Motorsport, som har lyst med sin frånvaro sedan utannonseringen för två år sedan. Vad man än tycker om det som hittills avslöjats, borde vi alla kunna hålla med om är att Forza Motorsport ser helt fantastiskt ut grafiskt.

En av anledningarna till det läckra utseendet är användningen av ray-tracing. Detta fick många fans att be Turn 10 om ett förtydligande om hur detta används, eftersom ray-tracing i Gran Turismo 7 endast är tillgängligt i icke-spellägen som garaget. Skulle Forza Motorsport ha samma lösning?

Detta besvarades av speldirektör Chris Esaki i det senaste Forza Monthly, där han hade goda nyheter att dela med sig av:

"Ray tracing's here. It's on track, and most importantly, it's real-time gameplay,. I really want to make that clear. When we say on-track, we don't mean it's only in replays or Photo Mode on-track and [we're] being funny with words - we're not trying to mislead you here. When you are racing, when you are playing the game, ray tracing is on."

Det verkar alltså som om vi kan skruva upp våra förväntningar ett snäpp, eller vad säger du? Forza Motorsport lanseras i början av nästa år till PC och Xbox Series S/X, samt ingår med Xbox Game Pass från och med dag ett.

Forza Motorsport

Tack Pure Xbox

Relaterade texter



Loading next content