Möjligheten att uppdatera konsolspel genom patchar online har förändrat spelindustrin i grunden. Även om det naturligtvis är en besvikelse när spel släpps i ett halvfärdigt skick för att sedan fixas till, är det ändå trevligt att utvecklarna med tiden kan lägga till nytt innehåll eller ta bort försåtliga buggar av den typ som man tidigare bara fick lov att leva med.
Tyvärr händer det också att utvecklare, i sin iver att mixtra med det förflutna, introducerar nya buggar i äldre spel. Det är precis vad Gearbox har gjort med Borderlands, Borderlands 2 och Borderlands: The Pre-Sequel.
En ändring av spelets så kallade in-game news, som vanligtvis används för att marknadsföra nyare spel som Borderlands 3 och Tiny Tina's Wonderlands, har lett till att spelets text visas felaktigt och att konsolspelare inte kan ta sig förbi första laddningsskärmen. Utvecklaren arbetar nu "hårt" för att försöka åtgärda problemet "så fort som möjligt".
Gamingbolt skriver att om du startar spelen i offlineläge, kan du dock komma förbi den eviga laddningsskärmen, så detta är åtminstone en tillfällig lösning. Men kanske borde utvecklare i framtiden sluta använda äldre spel som reklam för nya utgåvor?