Svenska
Gamereactor
nyheter
Middle-earth: Shadow of Mordor

GRTV: Vi träffar Shadow of Mordor-utvecklarna

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i

Du tittar på

Preview 10s
Next 10s
Annonsera

Christian Gaca från Gamereactor Tyskland träffade director of design, Michael de Plater, för att prata om hur ofta man lär dö i Shadow of Mordor, det omtalade Nemesis-systemet och eventuella likheter med andra spel.

Bland annat erkände Christian att han dött en väldans massa medan han spelade och bad om en kommentar:

"Something we do want people to experience is that death opens up new opportunities. Because you're a wraith, because you resurrect, time moves forward. The world changes, your enemies changes. And also the guy who killed you, he gets marked as a revenge target and you can hunt him down and take your vengeance for that death."

De Plater vidareutvecklar sitt resonemang och berättar:

"So often in games death is that moment where you have to stop and you have to go back and you have to do what you just did. And we really didn't want that to happen. We wanted it present new opportunities and carry the game forward."

Middle-Earth: Shadow of Mordor kommer att släppas den 7 oktober till PC, Playstation 3 och 4 samt Xbox 360 och Xbox One.

Du tittar på

Preview 10s
Next 10s
Annonsera

Relaterade texter

Middle-earth: Shadow of MordorScore

Middle-earth: Shadow of Mordor

RECENSION. Skrivet av Simon Eriksson

Skuggan över Mordor är här och Simon har smetat anletet full av orchblod. Gamereactors recension av Monoliths senaste äventyr är äntligen publicerad...



Loading next content


Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy