Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy

Svenska
nyheter
Watch Dogs

Ubisoft lärde sig en läxa med Watch Dogs-grafiken

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i

Du tittar på

Preview 10s
Next 10s
Annonsera

2014 var ett fullspäckat spelår för Ubisoft och medan vissa spel var högkvalitativa var det många spelare som ansåg att exempelvis Watch Dogs, The Crew och Assassin's Creed: Unity inte riktigt höll vad Ubisoft först hade lovat. När det kom till Watch Dogs anklagades Ubisoft för att ha nedgraderat grafiken i spelet från den där magiska E3-demonstrationen, något som utgivarens huvudhöns Yves Guillemot, nu menar aldrig kommer att ske igen. I en nygjord intervju med brittiska The Guardian erkänner Yves de misstag som begåtts:

"We think we launched a good quality game for a first step in a new brand with a new technology. It's just so complex - seamless multiplayer, connectivity with mobile and tablets, so many things - it was maybe a bit too much for a first iteration."

"When we show something, we ask the team, make sure it's playable, make sure gamers can immediately see exactly what it is. That's what we learned from the Watch Dogs experience - if it can't be played on the target machine, it can be a risk."

Länk till källan

Watch Dogs

Relaterade texter

Watch DogsScore

Watch Dogs

RECENSION. Skrivet av Petter Hegevall

Otäcka intrång i våra privatliv genom nyttjande av vardagsteknologi, det är vad Ubisofts hutlöst påkostade thriller handlar om. Petter har delat ut betyg...

Här är denna veckas gratisspel

Här är denna veckas gratisspel

NYHET. Skrivet av Jonas Mäki

Som bekant råder det ingen brist på gratisspel, där det varje vecka kommer nya till både datorer och konsoler. Därför kommer vi från och med nu varje fredag berätta vilka...



Loading next content