Svenska
Gamereactor
nyheter
Grand Theft Auto

Grand Theft Auto nästan skrotat

Bilkörningen var för skruttig

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Grand Theft Auto-serien ses idag som en banbrytande och kvalitativ serie som skapat en hel genre. Men att Rockstars spel skulle nå sådan status var långt från självklart. Det första spelet var till och med nära att aldrig släppas överhuvudtaget.

I en intervju med Gamasutra berättar Gary Penn som jobbade med DMA Design (det ursprungliga namnet på Grand Theft Autos utvecklare) att projektet var hotat på grund av två anledningar:

"Two critical things. One of them is stability, which is a really boring one but it crashed all the fucking time. So even if you did get something in the game, you couldn't really test it."

"Now the other thing that was a problem was the handling - the car handling was appalling...the core of playing was fundamentally broken."

Mer finputs ledde till att Grand Theft Auto till slut släpptes och resten är spelhistoria.

Grand Theft Auto

Relaterade texter



Loading next content


Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy