Även om det senaste vi fått se från Rise of the Tomb Raider visat gameplay med mer drag från seriens ursprung där gravar plundras och pussel överlistas, finns det fans som föredrar det gamla upplägget. Och kanske kan Lara Croft Go vara det du letar efter.
Vi har träffat brand manager Genevieve St-Onge för att prata om spelets design och hur det inspirerats av de tidigare spelen. Hon sade bland annat:
"As with the first classic Tomb Raider games it's all about Lara fighting against the environments. We have different creatures, you have traps. You have turn-based boulders."
Upplägget påminner om Hitman Go som blev en stor succé, såpass att det överraskade både utgivare och utvecklare:
"It was surprisingly successful. When we announced it, the interesting part is that - everyone on Neogaf for instance - were like, "I never asked for this". First of all it was a mobile game, which people are always a little careful about when it comes to Triple-A franchises. But when they started playing it, they said "oh my god, this makes sense, it fits really well within the Hitman universe."
Lara Croft Go släpps till smartphones på torsdag nästa vecka. Kolla in denna intervju för mer information.