LIVE
HQ
logo hd live | Pepper Grinder
See in hd icon

Chat

X
      😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄
      Svenska
      Gamereactor
      nyheter
      Tacoma

      Releasen av Tacoma skjuts upp till 2017

      Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

      * Obligatoriskt att fylla i
      HQ

      Tacoma är namnet på nästa spel från The Fullbright Company och om ni inte har hört talas om studion har ni mer troligt hört talas om deras förra spel - Gone Home. Senast vi fick höra se något konkret av Tacoma var på Microsofts E3-konferens och då fick vi reda på att Fullbright hade för avsikt att släppa spelet mot andra halvan av 2016.

      Nu står det dock klart för oss att så inte kommer bli fallet, eftersom att studion nyligen gick ut med att spelet försenats till våren 2017. Anledningen sägs vara att de behöver mer tid att designa om många nyckelaspekter av spelet utefter feedback de fått från speltestare.

      Uttalandet, som vi saxat från Fullbright-bloggen, kan ni läsa här nedan:

      "As you may have noticed, we haven't released a lot of new info about the game in the last few months- and that's because, after we did our big unveiling last summer we sent out a playtest build to a bunch of fellow developers we trust, took a long hard look at their feedback and our own feelings on where we were at, and decided to reexamine and rework a number of the core assumptions we'd held about the game. How would gravity really work on a deep-space facility like Tacoma? What are we trying to say about the function and implications of Augmented Reality- and how does the player interact meaningfully with the story content in the game, in a fundamentally different way than anything we've worked on before?

      We dove in and took this job seriously, redefining a number of elements that really needed it. It's been an important process (and we've recently sent out another playtest, the response to which has made our months of deep-structure soul-searching feel very worth it) but it's also taken time... time that would've otherwise been devoted to getting the game further on toward being finished and shipped.

      So, long story short, we've had to push out our original schedule. We'd originally planned mid-to-late 2016, so we're giving ourselves an additional 6+ months, to land in Spring 2017. We're currently polishing up a sample of our newly-minted alterations to the core game into something showable that we'll be showing the world this coming summer.

      Thank you again for all your support & commitment to what we do... we can't wait to show you more of the new face of Tacoma. We've got some very exciting stuff in store..."

      Vi vet i nuläget inte jättemycket om Tacoma annat än att dess utvecklare har beskrivit det som "Gone Home i rymden". Räkna alltså med mystik och tät atmosfär i ett oerhört berättelsedrivet spel sett ur första person i... ja, rymden.

      Tacoma har bekräftats vara under utveckling till PC och Xbox One.

      Tacoma

      Relaterade texter

      1
      TacomaScore

      Tacoma

      RECENSION. Skrivet av Kim Orremark

      Fullbrights senaste äventyr utspelar sig i rymden, fast på en rymdstation utan syre, vad skulle du göra för att överleva?

      0
      Vi lirar Tacoma i Gamereactor Live

      Vi lirar Tacoma i Gamereactor Live

      NYHET. Skrivet av Petter Hegevall

      Det är dags för oss att spela igenom Fullbright Companys minst sagt originella äventyrsspel Tacoma och om du helt enkelt missade gårdagens liveström här på siten...

      0
      Räkna med unikt berättande i Tacoma

      Räkna med unikt berättande i Tacoma

      NYHET. Skrivet av Jonas Mäki

      Fullbright Company skämde bort oss med Gone Home för fyra år sedan, en titel som använde utforskande och berättande via omgivningarna för att skapa en mystisk historia....

      0
      Releasedatum bekräftat för Tacoma

      Releasedatum bekräftat för Tacoma

      NYHET. Skrivet av Fredrik Säfström

      The Fullbright Companys äventyrsspel, Tacoma, var ett av alla indiespel som visades upp under Microsofts E3-presskonferens och då spikades även ett premiärdatum. Den 2...

      0
      Tacoma får en ny trailer

      Tacoma får en ny trailer

      NYHET. Skrivet av Oliver Thulin

      Utvecklarna The Fullbright Company slog till med en home run med Gone Home och de arbetar nu för fullt på Tacoma, ett 2001: A Space Odyssey-doftande sci-fi-spel där en...



      Loading next content