Svenska
Gamereactor
nyheter
Red Dead Redemption

Red Dead Redemption var en "mardröm" att utveckla

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i

Vi rapportade tidigare under dagen om hur Leslie Benzies, tidigare chefen för Rockstar North, stämt Take-Two för uteblivna royalties för hans arbete med flertalet titlar. För att förstärka hur viktig Benzies var för studion är ett av exemplen i stämningsansökan hur han kallades in av Sam Houser för att hjälpa till i utveckligen av Red Dead Redemption, trots att han inte var del av samma utvecklingsteam. I konversationer i oktober 2009 via email mellan Houser och Benzies ska Houser ha skrivit följande:

"The ups and downs are VERY extreme. We have to fix this. Quickly. Help! I'm freaking!'"

"This [RDR] is a (recurring) nightmare. But one i/we need to get out of. I have problems with the camera all over the place. So much so, that I can't be rational or specific about it. The darkness!!!"

"PLEASE help me/us get rdr [Read Dead Redemption] into shape. I am a jabbering wreck right now. I need The Benz!"

Tack, Gamespot.

Red Dead Redemption
Rockstar San Diego hade det tydligen inte alltid lätt under utvecklingen av Red Dead Redemption.

Relaterade texter

Red Dead Redemption: Undead NightmareScore

Red Dead Redemption: Undead Nightmare

RECENSION. Skrivet av Jonas Mäki

Japp, vilda västern har just blivit ännu lite vildare och köttiga zombies har tagit över. Glöm elaka outlaws och skjutglada mexikaner i John Marstons hårdaste äventyr hittills...



Loading next content


Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy