Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy

LIVE
HQ
logo hd live | Spelunky 2
See in hd icon
Svenska
Gamereactor
nyheter
Rayman Legends

Så här skapas musiken i Rayman-spelen

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här - Få information om julkalendern

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

För att fira att Rayman Legends: Definitive Edition ska släppas på Nintendo Switch har Ubisoft visat upp en intervju med Christophe Héral, som har skapat soundtracket till Beyond Good and Evil, Rayman Origins och Tintin, and the Secret of the Unicorn. Han har alltså varit med en stund och han pratar lite om skillnaden mellan at komponera för spel istället för film:

"For Rayman, music sometimes serves as a support for game design. A whole system of synchronization between music and level design was developed by Mathieu Pavageau (Senior Sound Programmer at the Paris studio) for the game. The importance given to the music is such that it has a direct impact on the gameplay of the game. I felt, on this project, a true creative freedom. It is in these conditions - when you are trusted - that you give the best of yourself."

Den 12: september släpps Rayman Legends: Definitive Edition (underbart spel) på Switch och då kan du höra Christophes soundtrack. Om du vill.

Rayman Legends

Relaterade texter

0
Så här skapas musiken i Rayman-spelen

Så här skapas musiken i Rayman-spelen

NYHET. Skrivet av Kim Orremark

För att fira att Rayman Legends: Definitive Edition ska släppas på Nintendo Switch har Ubisoft visat upp en intervju med Christophe Héral, som har skapat soundtracket...



Loading next content