Gamereactor International Svenska / Dansk / Norsk / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands
Gamereactor
Logga in medlem






Glömt lösenordet?
Jag är inte medlem men vill bli det

Eller logga in med Facebook-konto
Gamereactor Sverige
nyheter
The Last of Us

Producenten bakom The Last of Us lämnar Naughty Dog


Det började med James Bond-ödlan Gex. Därefter bar det av till Crash Team Racing, både Jak- och Uncharted-trilogin, och sedan den titeln som fick även den mest hårdnackade av publik att brista ut i tårar - minst två gånger, i vissa fall tre. Nämligen The Last of Us. Det blev alltså hela 18 år på Naughty Dog för Bruce Straley, något som han själv och högsta hönset på utvecklarstudion, Evan Wells, sammanfattar i varsin blogg på deras hemsida.

Efter ett långt och tufft kneg med Uncharted 4: A Thief's End tog Straley en välförtjänt paus, och det är under den här tiden som han har insett att det blev dags att kliva av:

"This has been the hardest decision of my career. Naughty Dog is home. The Kennel is family. I've learned and grown so much from working with this incredible team. But after heading up three extremely demanding projects, and taking some extended time away from the office, I found my energy focusing in other directions, and I slowly realized this was the signal that it's time to move on. As I close this chapter with a heavy heart and an appreciation for everything Naughty Dog has done for me, I open the next with an excitement to continue the journey into the creative process. I don't have anything to announce just yet, but I look forward to the discovery and to sharing it with you all soon."

Vad Bruce kommer hitta på härnäst vet vi alltså inte. Men det är minst sagt ett respektfullt farväl, både från han själv och med tjusiga lyckoönskningar från bossen Evan Wells. Allt annat än hur vi minns Hideo Kojimas tack och adjö från studion som i detta nu plitar med det kontroversiella Metal Gear Survive.

The Last of Us
Många av oss hade självklart velat se Straley högt upp i eftertexterna på The Last of Us: Part II, men så blir det alltså inte.
The Last of Us
Detta är naturligtvis en väldigt, väldigt tung förlust för studion som för tillfället arbetar på The Last of Us 2.