Svenska
Gamereactor
nyheter

Playstation-chef tror inte på "games as service"-modellen

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Under de senaste åren har flera av de största utgivarna börjat satsa allt mer på den så kallade "games as service"-modellen, det vill säga aat göra spel till något mer än en upplevelse man köper och spelar igenom innan man går vidare till nästa. Istället försöker man skapa något mer levande med ett kontinuerligt flöde av nya grejer så spelarna ska vilja stanna kvar och spendera mer pengar i en titel under lång tid.

Sony har hittills inte hakat på detta koncept utan släpper spel som är just spel. Och så lär det förbli, om vi får tro Playstation-chefen Shawn Layden. När han intervjuades av Greg Miller i samband med Playstation Experience sade han nämligen:

"Well, I think we continue along our path... putting my Worldwide Studios hat on, I think in Worldwide Studios, we have a lot of energy, a lot of devotion, a lot of love around storytelling, around narrative. You know, some people call it single player gaming, we do have most of our eggs in that basket: Because, that's the thing we do well... and I don't want to go to those teams and tell them "I read in a magazine that there's something called games as a service, make me one of those!". I don't want to be that guy. So, that's what we do. We do Horizon, we do God Of War, we do Detroit, Uncharted, The Last Of Us. These are things we're gonna continue to lean into very strong. So I see our content story continuing to play out that way."

Låter detta rätt tänkt, tycker du?

Playstation-chef tror inte på "games as service"-modellen


Loading next content