Svenska
Gamereactor
nyheter
Mario + Rabbids Kingdom Battle

Därför saknas Donkey Kong i Mario + Rabbids

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Mario + Rabbids Kingdom Battle släpptes för fyra månader sedan och har nyligen uppdaterats med både gratis DLC och sådant som kostar. Vi träffade narrative designer Cristina Nava i samband med Fun & Serious Game Festival i Bilbao och passade såklart på att ge Donkey Kong upprättelse genom att fråga varför inte han är med. Hon sade:

"Rabbid Kong, the giant, white, gorilla-like character is not really a fusion of Donkey Kong, but a fusion of [some] elements of it. Everything in the Mario + Rabbids story comes a geeky girl's basement (there's the basement's incident). This girl in an inventor, but also a great Nintendo fan. So she has action figures, elements of all the Nintendo games... and so Rabbid Kong is a creation by spoiling the little white rabbid who gets stressed and then creates that powerful ray beam of energy which fuses things together. So Rabbid Kong is not properly a fusion with Donkey Kong, because we didn't mix the Mushroom Kingdom lore with the Donkey Kong lore, so Rabbid Kong has the tie of Donkey Kong and yes, [the music], (laughs), so yeah we put many hints and many Easter eggs for the Nintendo fans. We wanted this game to be the perfect day for a Nintendo fan because it's full of Nintendo elements".

Kort sagt, skyll på tjejen i introt. Kanske något för en framtida uppföljare. Koll in intervju i sin helhet här nedan där vi går igenom valet av grafikmotor, DLC och tanken bakom svårighetsgraden i spelet.

HQ
Mario + Rabbids Kingdom Battle

Relaterade texter



Loading next content