Gamereactor follow Gamereactor / Dansk / Norsk / Suomi / English / Deutsch / Italiano / Español / Português / Français / Nederlands / 中國 / Indonesia
Gamereactor Close White
Logga in medlem






Glömt lösenordet?
Jag är inte medlem men vill bli det

Eller logga in med Facebook-konto
nyheter

Phil Spencer tror på fotorealistisk grafik inom tio år


Facebook
TwitterRedditGoogle-Plus

Det är bara 20 år sedan vi spelade spel med polygonkaraktärer som var skrämmande lika hur figurerna i Minecraft ser ut. Mer räckte inte prestandan till. Och backar du 25 år hamnar vi mitt i pixeleran då spel som Super Mario World, Sonic the Hedgehog 2 och Contra: Hard Corps definierade teknik. Vi har kommit långt med andra ord, otroligt långt. Men fotorealism har vi inte ännu, inte på långa vägar. Däremot behöver vi inte vänta särskilt mycket längre innan vi är där, om vi får tro Xbox-chefen Phil Spencer.

Det var i en diskussion om saken på Twitter med andra gamers han förklarade sin syn på saken:

"Yea, 10 years is reasonable. There are scenes today where the average viewer would be hard pressed to differentiate. Animation and lighting are still ways off for real time realism in a scene in my view."

Tio år borde betyda slutet på nästa konsolgeneration eller början på ännu nästa. Tror du vi kommer ha fotorealism då?