Svenska
Gamereactor
nyheter

Utvecklare: Nästa generation blir inget revolutionerande

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

I synnerhet Playstation 4, men även Xbox One är framgångsrika konsoler, men rent tekniskt erbjöd de inte samma tekniska kliv från sina föregångare som Playstation 3 och Xbox 360 en gång gjorde med högupplöst grafik och de första riktiga kliven mot onlinespelande. Det leder såklart till frågan hur nästa generation kommer se ut, blir det ett rejält steg eller är det återigen ett mindre uppgraderingar?

Gaming Bolt har snackat med chefen för SideQuest, Marcus Pukropski, vilka nu arbetar på Rainbow Skies. Han menar att vi ska hålla förväntningarna på nästa generation i schack då det inte blir något revolutionärt:

"Nothing revolutionary to be honest. Everything will be a little bit faster and a little bit prettier."

Pukropski hoppas dock att processorkraft är något det satsas på framledes för att kunna erbjuda högre och/eller mer stabil bilduppdatering:

"I personally find a high and constant frame rate a lot more important. Higher resolutions require a lot of additional computing power. As a result, the frame rate usually suffers. Ideally a game should always run at 60fps (or even 120fps) and at maximum resolution, but at the moment we are still far away from that."

Med tanke på att Playstation 4 Pro och Xbox One X nu finns ute så kommer det vara gentemot dessa båda konsoler som nästa generation jämförs, så det verkar inte helt orimligt att tro att Pukropski får rätt. Vad tror du om hans prioriteringar och tankegångar?

Utvecklare: Nästa generation blir inget revolutionerande
Skillnaden mellan denna generations konsoler och förra var mindre än många hoppats på.


Loading next content