Svenska
Gamereactor
nyheter
Death Stranding

Kojima: Jag använder inte kända skådespelare för att legitimera mina titlar

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Hideo Kojima har alltid varit fascinerad av film och skriver bland annat på sitt Twitter-konto att hans kropp består av 70% film. Han har sedan tidigare jobbat med Hollywood-skådespelare som Keifer Sutherland i Metal Gear Solid V: The Phantom Pain, men i och med kommande Death Stranding tar han steget fullt ut och använder sig av en Hollywood-ensemble. Det har lett till kritik där somliga menar att han använder kändisar för att legitimera spel, som om det inte kan stå på egna ben.

Men i en intervju med Telegraph säger Kojima att det här inte är hans avsikt:

"That's not my aim at all. Game development is something that takes a lot of energy and requires a lot of time and is something you wholly invest your life into. I'm sure it's the same case for making a movie but when you're investing so much you don't think about whether actors sell or whether they're famous or they're established. For me, it was more working with people I trust and people I like to work with.

I want to get the kind of chemical reaction that comes out of using these actors, to create the game and develop the game together. Working with Norman, working with Mads, working with Lindsay, working with Lea - all of them contribute a lot and have a lot of ideas. Especially Mads - he's the guy who takes over the whole set at times!"

Death Stranding har fortfarande inte något premiärdatum, men E3-trailern med gameplay hittar du här nedan.

HQ
Death Stranding

Relaterade texter

Death StrandingScore

Death Stranding

RECENSION. Skrivet av Kim Orremark

Hideo Kojima är tillbaka med sitt första egna spel efter uppbrottet med Konami, ett äventyr som varit väldigt mystiskt sedan det utannonserades, Kim har satt betyg...

3
Death Stranding blir film

Death Stranding blir film

NYHET. Skrivet av Marcus Persson

Vi har länge skämtat om hur Kojima verkar vara mer intresserad av att göra film snarare än spel, med tanke på längden och mängden av mellansekvenser som förekommer i hans...



Loading next content