Gamereactor Close White
Logga in medlem






Glömt lösenordet?
Jag är inte medlem men vill bli det

Eller logga in med Facebook-konto
Gamereactor Sverige
nyheter
Monster Hunter: World

Monster Hunter: World är Capcoms bäst säljande spel (någonsin)


Facebook
TwitterReddit

Glöm Mega Man, Resident Evil, Street Fighter II, Devil May Cry och alla andra stortitlar från Capcom för den delen. Inget är nämligen lika stort som Monster Hunter: World, som nu sålts i hiskeliga tio miljoner sålda exemplar. Capcom meddelar i samma veva att det allra första spelet i denna superpopulära serie släpptes för över tio år sedan och att Monter Hunter-följetongen nu kommit upp i 50 miljoner sålda spel.

Saxat från Gamereactors recension: Länk
"Monster Hunter som serie har ofta kritiserats för att ha en hög inlärningskurva och även om Capcom faktiskt gör mycket för att jag ska känna mig bekväm med saker genom oändligt många hjälpmeddelanden är det otroligt överväldigande i början, speciellt för mig som är helt färsk i serien. För dig som har spelat tidigare spel vet du på ett ungefär vad du har att vänta dig. Frågan blir dock, är det alldeles för överväldigande - är inlärningskurvan för hög för den genomsnittliga spelaren? Jag tycker inte det. Monster Hunter: World kräver mycket av dig men tar du dig tiden för att verkligen lära dig blir tillfredsställelsen desto större. Det finns ett antal funktioner implementerade som ska underlätta för nya spelare, men exakt vad som gör inlärningskurvan hög ska vi komma till, men vi kan knappast prata om Monster Hunter utan att prata om just monster.

Helt utan tvivel, den enskilt bästa delen med Monster Hunter: World är monsterna. De som du som spelare ska jaga rätt på under spelets gång. Designarbetet bakom dessa kreatur är ingenting annat än fullkomligt fantastiskt, oavsett om det rör sig om en av spelets "elder dragons", en liten oskyldig flyg-reptil eller ett av monsterna som ska jagas i spelets huvuduppdrag. Allesammans är skapta med sådan detaljrikedom att det faktiskt är svårt att greppa att det inte är avbildningar av forntida (och nu utdöda) varelser som Capcom har modellerat och pulat in i spelvärlden. Att stå öga mot öga med en Anjanath för första gången är en upplevelse som heter duga och för mig, personligen, blev mötet så intensivt att jag tappade min svettiga Dual Shock 4 mer än en gång under den striden."

Monster Hunter: World
Tio miljoner sålda monsterjägare är verkligen inte fy skam.