Svenska
Gamereactor
nyheter
Red Dead Redemption 2

Rockstar har avslöjat hur långt Red Dead 2 är

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

65 timmar, räknar Rockstar med att det kommer att ta för en medelbra gamer att lira igenom deras kommande cowboy-epos. Det medger i samma veva att de nyligen klippte bort cirka fem timmar ur spelet som blev en smula för söliga då det tydligen handlade om en romans mellan Arthur Morgan och en mustig indian-kvinna. Det har även letat sig ut information på wörld wide interweebz rörande arbetstimmarna som krävts under 2018 för Rockstars utvecklare för att kunna slutföra denna enorma projekt. Tydligen har San Diego-studion arbetat 100-timmarsveckor "flertalet gånger" aunder 2018 vilket på alla tänkbara sätt och via måste anses som fullständigt sinnessjukt. Det innebär att studion jobbat över 14 timmar per dag sju dagar i veckan, något som förhoppningsvis innebär att spelet är precis så bra som vi alla just nu hoppas på.

Tydligen innehåller Red Dead 2 över 300 000 olika animationer. Över 500 000 rader av dialog och manuset till spelet är 2000 sidor tjockt och över 1200 personer har arbetat med mo cap-biten. Infon kommer från en mustig superartikel skriven av Vulture och där står det också följande:

"The final script for Red Dead Redemption 2's main story was about 2,000 pages. But if he were to include all the side missions and additional dialogue, and stack the pages, Dan estimates the pile "would be eight feet high." Bringing the script to life meant 2,200 days of motion-capture work — compared with just five for Grand Theft Auto III — requiring 1,200 actors, all SAG-AFTRA, 700 of them with dialogue. "We're the biggest employers of actors in terms of numbers of anyone in New York, by miles," says Dan. Before a motion-capture shoot that would last two or three weeks, there were meetings "four hours each day for four days. We want it as tight as possible for motion-capture because we're burning a lot of money very quickly at those sessions."

"We always did try to dream big," says Edge, who directed the majority of those sessions, beginning in 2013, at Rockstar's motion capture studio in Bethpage, New York. As a kid, he says, he had always wanted to direct a Western, with Hitchcockian camera angles shot from characters' perspectives, and John Ford's "strong sense of framing." But Red Dead Redemption 2 was "much harder to direct than a movie, when the actors are wearing skin-tight futuristic-looking [mo-cap] suits."

The polishing, rewrites, and reedits Rockstar does are immense. "We were working 100-hour weeks" several times in 2018, Dan says. The finished game includes 300,000 animations, 500,000 lines of dialogue, and many more lines of code. Even for each RDR2 trailer and TV commercial, "we probably made 70 versions, but the editors may make several hundred. Sam and I will both make both make lots of suggestions, as will other members of the team."

The result of all their labor, Dan says, is "this seamless, natural-feeling experience in a world that appears real, an interactive homage to the American rural experience. It's a vast four-dimensional mosaic in which the fourth dimension is time, in which the world unfolds around you, dependent on what you do." Länk

Hur phett låter inte detta?

Red Dead Redemption 2Red Dead Redemption 2
Red Dead Redemption 2Red Dead Redemption 2
Red Dead Redemption 2Red Dead Redemption 2
Red Dead Redemption 2Red Dead Redemption 2
Red Dead Redemption 2Red Dead Redemption 2
Red Dead Redemption 2Red Dead Redemption 2
Red Dead Redemption 2Red Dead Redemption 2Red Dead Redemption 2Red Dead Redemption 2
Red Dead Redemption 2Red Dead Redemption 2
Red Dead Redemption 2Red Dead Redemption 2
Red Dead Redemption 2Red Dead Redemption 2
Red Dead Redemption 2Red Dead Redemption 2

Relaterade texter

Red Dead Redemption 2 (PC)Score

Red Dead Redemption 2 (PC)

RECENSION. Skrivet av Kim Orremark

Ett av förra årets bästa spel har äntligen kommit till PC med allt vad det innebär, Kim lät sina datorer svettas ordentligt under slående vackra ridturer...



Loading next content