Ett av de stora dragplåstren för Crackdown 3 ärr det faktum att du i spelet ska kunna riva hela staden det utspelas i till konfetti i multiplayer. Varenda skyskrapa, bro och monument går att rasera fullständigt. Men efter att spelet fått rejäla svårigheter under utvecklingen har detta varit en funktion det talats tyst om (eller helst inte alls). Och eftersom molnberäkningar för den avancerade fysiken var det som möjliggjorde förstörelsen, och antogs vara orsaken till alla förseningar har många misstänkt att detta helt enkelt plockats bort.
Sedan tidigare visste vi att Crackdown 3 skulle finnas spelbart i samband med Xbox-eventet X018 nästa månad, och nu har en erkände Microsoft-insidern Klobrille kastat lite nytt ljus på saken via Twitter där han skriver:
"The development of CD3 is essentially the story of building two completely unique experiences. Sumo Digital - Campaign (SP offline or online Co-op for four players). Ruffian Games - Wrecking Zone multiplayer that features 100% destruction (yes, they did it)."
Klobrille berättar även vad vi har att vänta oss från staden i Crackdown 3 och twittrar:
"The city in Crackdown 3 is huge. Not only is it over twice the size of the original Crackdown, on top it features 1,000 orbs for you to find. And since verticality is key in Crackdown, the highest tower touches the sky at 1.2 km height."
Ingenting av detta är givetvis officiellt bekräftat ännu men källan är åtminstone hyfsad, så förhoppningsvis visar det sig stämma.