Gamereactor Close White

nyheter
Just Cause 4

GRTV videorecenserar Just Cause 4

Facebook
TwitterReddit

Vi skriver ju recensioner på så gott som alla spel som når butikshyllorna. Det har vi ju faktiskt gjort sedan september 2002. Text är roligt, och tränar hjärnan lite samtidigt som du som läser, får ta del av god komik eller/och informativa köpråd (eller varningar). Men ibland vill man inte läsa, utan kika på en video istället. Höra två danskar prata engelska, om ett spel som man är intresserad av att införskaffa. Och då är ju våra videorecensioner via Gamereactor TV en bra grej. I den senaste av dem delar vi ut betyg på nysläppta Just Cause 4.

Missa inte heller vår svenska recension här: Länk
"Det finns en konstant överhängande känsla genom Just Cause 4 att Avalanche hade många idéer och tankar om hur spelet skulle vara men aldrig riktigt når hela vägen. Det märks som mest under spelets berättande. Som vanligt så är spelets story överlag rent nonsens och bara en ursäkt för den förstörelse vi småfnissandes tar del av, samtidigt som vi bland dessa klichéer och märkliga referenser till tidigare delar i serien har små och korta stunder av genuin karaktärisering. Röstskådespeleriet är genomgående bra med konversationer där vi knappast ser hyperrealistiska människor tala, men de känns mer levande än i tidigare delar. Det kommer aldrig i närheten av det såklart, men ibland har jag samma vibbar som jag får av Machine Games Wolfenstein-titlar där det märks att utvecklarna tycker om världen de skapar och personligheterna som bor där. Förutom skurken som känns helt meningslös och knappt existerar i det här spelet och storyns korta natur får allt att kännas ganska "jaha?"