Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy

Svenska
Startsidan
nyheter
Pokémon Sword/Shield

Pokémon-chef: "Svårare än förväntat att utveckla till Switch"

Ända sedan Nintendo Switch släpptes har indie utvecklare prisat format och sagt att den är suverän att utveckla till. Men att byta från ett format till ett annat är alltid utmanande och några som stött på otippat mycket problem är Pokémon Company.

Högste chefen Tsunekazu Ishihara har i en intervju hos Dime (via GameRant) nu avslöjat att det var fem gånger svårare än han förväntat sig, där hybriddesignen och att behöva optimera spelet både för den som sitter med spelet någon decimeter från ögonen och den som spelar med projektor på 100 tum stor duk - varit några av utmaningarna. Det kommande Pokémon Switch som ska släppas senare i år har enligt honom varit särskilt utmanande.

Varför tror du att just Pokémon Company haft sådana svårigheter?

Pokémon Sword/Shield
Pikachu är glad, trots utmaningar.