Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy

Svenska
Gamereactor Sverige
nyheter
Fallout 76

Bethesda berättar om kommande överlevnadsläget i Fallout 76

I senaste omgången av Inside the Vault har Bethesda avslöjat mer om det kommande överlevnadsläget till Fallout 76. Många har velat ha ett mer utmanande sätt att spela och bättre orsaker att köra PvP. Survival-läget är tänkt att erbjuda just detta och kommer att släppas i vågor.

Du kommer kunna välja mellan Adventure (som är vad vi spelar nu) eller Survival, där sistnämnda innehåller samma uppdrag, events och story - och du kan till och med använda samma karaktär. Allt du gör i Survival kommer dock påverka karaktären även i Adventure, så Bethesda rekommenderar att du skapar en ny för ändamålet.

Fallout 76

I Survival är alla spelare utom event groupmates och lagkamrater flaggade som fientliga och det går att attackera utan restriktioner (i Adventure är skadan begränsad om den andra spelaren inte väljer att skjuta tillbaka samt att mördare blir efterlysta). Det kommer anpassas efter level dock, så nybörjare kommer inte matchas mot svinstarka karaktärer.

De som dör i Survival kommer inte att ha samma möjligheter att hämnas, utan måste återvända till Vault 76 (eller Camp), vilket betyder att den som sänkte dig kommer plocka på sig samtliga godsaker. Det finns även planer på att dela ut dubbla antalet Caps när du dödar någon samt andra hjälpmedel.

Med Survival kommer även high score-listor så du kan jämföra dig mot andra spelare och tanken är att läget kontinuerligt ska uppdateras. Därför uppmanar Bethesda alla att lämna feedback för att just dina önskemål ska kunna realiseras. Premiären planeras till mars och därefter ska det alltså sedan byggas ut.

Inom kort denna månad kommer för övrigt Patch 5 till Fallout 76, och den innehåller:


  • Hotkey improvements for AZERTY keyboard layouts, which should help French-speaking players have an easier time when constructing their C.A.M.P.s.

  • A "(Known)" tag will now appear next to recipes and plans you've already learned in Vendor and player inventories, and trade menus.

  • The Traveling Pharmacy Perk will now correctly reduce the weight of RadAway and other Chems.

  • Early Warnings quest progress will no longer become stuck when crafting Upgraded Motors, and logging out after crafting Upgraded Motors will no longer reset the quest tracker to 0/5.

  • And much more!

Surfa över till detta forum för att tycka till om det som är på gång.

Låter Survival-läget lockande, tycker du?

Fallout 76