Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy

Svenska
Startsidan
nyheter
Battlefield V

EA: Singleplayer förstörde för Battlefield V

Det var ganska lite hype för Battlefield V inför lanseringen. Istället var det mest hätska diskussioner kring spelets utannonseringstrailer, klagomål på avsaknaden av spellägen vid lansering samt fortsatt sura miner över Star Wars Battlefront II-haveriet. Nu medger EA att det inte gått så bra som man hade tänkt sig och i samband med kvartalsrapporten berättar de att målet på 7,3 miljoner sålda exemplar inte har uppnåtts. Här är förklaringen de gav sina investerare:

"We made some decisions on launch timing and key features of this game that we felt would improve the quality of the experience. For context, Battlefield V was designed from the beginning to offer a long-term live service. In August, we determined that we needed some more time for final adjustments to the core gameplay to fully deliver on the potential of the live service, so we moved the ship date to November to accommodate those goals. Unfortunately, the later release date meant the game launched deeper into a competitive holiday window where heavy price discounting was a big factor. In addition, we also made the decision to prioritize other features, including a single-player experience, at launch over a battle royale mode. This year, battle royale modes became incredibly popular in shooter games. As a result of these decisions, we struggled to gain momentum and we did not met our sales expectations for the quarter."

EA ångrar alltså att de prioriterade singleplayer framför multiplayer och battle royale-läget Firestorm. Om situationen ändras när denna släpps återstår att se.

Vad tyckte du om Battlefield V?

Battlefield V
Vad tror du detta betyder för framtida singleplayer i Battlefield-serien?