Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy

Svenska
Startsidan
nyheter
Halo Infinite

343 Industries: Vi har inte råd att vänta tre år på att släppa ett spel

Games as a Service-modeller är en spelform som inte är helt populär bland gamers idag. Den innebär konkret att utvecklare konstant tillför extra innehåll och bygger ut spelen kontinuerligt för att bevara intresset under en längre tid. Ofta förknippas den också med mikrotransaktioner. Om detta även gäller Halo Infinite vet vi inte ännu, men när 343 Industries transmedia-chef Kiki Wolfkill snackade under Fortune's Brainstorm Design Conference låter det åtminstone så:

"[We're thinking of] having a set of rules that people can engage with and buy into for years to come."

"We have to be able to change content quickly. We can't afford to wait three years every time we drop a new product and have it be a black box because the games kids are playing are changing every week."

Om detta bara gäller multiplayer eller även singleplayer, återstår att se. Tycker du det är bra att spel fortsätter utvecklas efter att de släppts eller är det bättre att lägga allt krut på nästa äventyr?

Halo Infinite