LIVE

Du tittar på

Preview 10s
Next 10s
Live broadcast
Annons
logo hd live | Dauntless
Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy

Svenska
Gamereactor Sverige
nyheter
Halo Infinite

Rykte: Halo Infinite blir tidernas dyraste spel

Vi visste redan att Halo Infinite skulle bli massivt efter att 343 Industries bekräftat massor av funktioner samt att det varit under utveckling väldigt längre. Faktum är att det till och med har en egen grafikmotor kallad Slipspace. Allt detta är såklart positivt, men det kostar pengar, och det verkar kunna handla om betydligt större belopp än väntat.

I den tyska podcasten Auf Ein Bier berättar spelproducenten Ralf Adam att han fått höra att Halo Infinite kostar flera gånger mer än Red Dead Redemption 2 att utveckla och att det redan klättrat över $500 miljoner - och det är enbart för utveckling (alltså inga kostnader för marknadsföring och liknande). Adam säger även att han verifierade detta tre gånger med samma svar.

Bara för att få en uppfattning om hur skadat mycket pengar det är, så kan vi som schablon räkna med att Microsoft i runda slängar tjänar $30 på varje sålt spel (det kommer såklart finnas dyrare samlarutgåvor, men även möjlighet att köpa det billigt på rea längre fram) efter att det dragits skatter, tillverkning, marknadsföring, mellanhänder och liknande. Det skulle isåfall betyda att Halo Infinite behöver sälja 16,5 miljoner för att överhuvudtaget ens gå runt.

Vi har såklart varit nyfikna på Halo Infinite ända sedan det utannonserades och vi får väl erkänna att det inte direkt minskat av detta. Vad tror du om saken?

Halo Infinite

Tack Resetera