Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy

Svenska
Startsidan
nyheter
Elden Ring

Elden Ring kommer att likna Dark Souls sett till spelbarhet

Dark Souls spelas annorlunda mot många andra rollspel. Många skulle kalla spelpremissen och sättet narrativet hanteras i Souls-spelen (inklusive Bloodborne och det senaste liret från Hidetaka Miyazaki, Sekiro: Shadows Die Twice) som klassiskt Japanskt, och visst skulle dessa ha rätt till viss del. Att lära sig mer om ett spels narrativ genom dokument, foton och ledtrådar spridda runtomkring i spelvärlden har format det Japanska spelmediet i decennier. Dark Souls spelar något så otroligt på detta dock, att narrativet nästan känns som ett mysterium tills dess att man som spelare finkammat hela spelvärlden, talat med alla och gjort rätt val i sin genomspelning.

Denna narrativdesign verkar även föras över till Hidetaka Miyazaki och George R.R. Martins kollaboration Elden Ring, enligt Miyazaki själv. Informationen delades i en intervju med IGN och du kan kika den här.

Är du ett fan av Souls-spelen?

Elden Ring

Relaterade texter



Loading next content