Svenska
Gamereactor
nyheter
Monster Hunter: World

Monster Hunter: Worlds kommande DLC är otroligt innehållsrik

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

During our visit to E3 we got to check out Monster Hunter: World's chilling Iceborne expansion, and after we got our hands on the new content we sat down with producer Ryozo Tsujimoto and executive director and art director Kaname Fujioka to chat about what's coming, which includes a lot of stuff.

Under vårt besök till Los Angeles och årets E3-mässa kikade vi närmare på Monster Hunter: Worlds kommande expansion Iceborne och därefter satte vi oss med producenten Ryozo Tsujimoto och Kaname Fujioka (executive director, art director) Kaname Fujioka för att prata om vad som komma skall - och det är en hel del. Såpass mycket innehåll är på väg till Capcoms succélir att innehållsrikedomen kan konkurrera med basspelet.

"Yeah, we're calling it a massive expansion DLC and you're exactly right, it's enough content to practically rival the original game," berättade Tsujimoto via sin översättare. "We were creating it thinking we want to continue the story of Monster Hunter: World, add a new area, add new monsters, and it could almost be [...] off on its own, but the great thing is, because you can buy it as an expansion, you can continue where you left off with your Monster Hunter: World save data and enjoy all this great new content."

För fler detaljer gällande spelets handling och premiss, kolla in intervjun i sin helhet nedan.

Har du spelat basspelet ännu?

HQ
HQ
Monster Hunter: World

Relaterade texter

Monster Hunter: WorldScore

Monster Hunter: World

RECENSION. Skrivet av Kim Orremark

Årets första storspel kom tidigt. Kan Monster Hunter: World bli det spelet som äntligen gör att serien får fotfäste i västvärlden på riktigt? Kim har jagat monster i timmar...



Loading next content