Svenska
Gamereactor
nyheter
Titan

Blizzard-grundare berättar varför Titan blev ett fiasko

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i

Alla som följer Blizzards projekt vet vid det här laget att MMO-äventyret Titan lades ner. Nu berättar den tidigare Blizzard-grundaren Mike Morhaime lite mer om det fatala misslyckandet som stavas Titan under Gameslab-eventet, där han förklarade att projektet sjönk under de alltför stora ambitionerna:

HQ

"We failed to control scope. It was very ambitious. It was a brand new universe, and it was going to be the next generation MMO that did all sorts of different things, it had different modes. We were sort of building two games in parallel, and it really struggled to come together."

Det som ryktades vara ett maffigt Starcraft-influerat äventyr och nästa stora WoW-sensation blev till slut inte av för att Blizzard inte längre fann någon passion för projektet enligt Morhaime. Ändå är Morhaime glas att kvarlevorna istället lade grunden för framgångsrika hjälteliret Overwatch med Jeff Kaplan i täten:

"We thought we could make a really compelling game with much tighter scope control. And I think it was probably one of the best decisions that we made. We took something that wasn't going to ship for a very long time, might never have shipped, and turned it into an awesome game."

För några veckor sedan lade Blizzard ner ett Starcraft-projekt för att istället lägga resurserna på Diablo 4 och Overwatch 2. Vi får mest troligt veta mer om dessa uppföljare i årets Blizzcon som startar i november.

Titan

Tack Gamespot

Relaterade texter

Rykte: Kraftiga förseningar för Blizzard

Rykte: Kraftiga förseningar för Blizzard

NYHET. Skrivet av Jonas Mäki

Nej, något officiellt besked är det inte, men hyggligt ansedda Venture Beat skriver att Blizzard bestämt sig för att kraftigt försena sitt kommande onlinerollspel som var...



Loading next content