Svenska
Gamereactor
nyheter
No Man's Sky

Hello Games: Vi gjorde rätt som inte talade med pressen

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Hello Games och Sean Murray hade tre skakiga år efter 2016 då No Man's Sky släpptes och fick rejäl kritik för utlovade funktioner som saknades i den färdiga titeln. Murray och hans team valde då att snarast gå under jorden och inte snacka med pressen om saken och fortsatte med att arbeta på det som lovats. Detta berättade han mer om nyligen i samband med Develop:Brighton (tack Games Industry), och sade då:

"And I can see EA or Microsoft or whoever try to placate players by talking to them, and for right or wrong it just doesn't really work. We probably did the right thing. And not talking to the press is easy, because I don't really enjoy it... It's not a thing I got into games to do, and I don't think I'm particularly good at it, so it was kind of an easy answer there. I'm never sure whether it was the right thing, or it just really appealed.

I think the reason for not talking to the press was, a bunch of the press when I was growing up was kind of the [hub] of the community. What they wrote, I would read, and as a kid I would think those things - I would just be led by what that journalist had said, and that would play a huge part in my ability to critique games and think about how games are made."

Sedan hela kontroversen drog igång, har Hello Games släppt flera uppdateringar som fundamentalt förändrat spelet från grunden. Men Murray menar att positiva historier om spel "just don't do as well - and that's a problem", och fortsätter:

"If you want to communicate with [the community], then you've got to do an update, you've got to release something. It's a really brilliant thing, and it starts to inform your thinking. How quickly can we get an update out? What can be in it, and what do we want to say with this? It's a weird way of thinking, but it's a nice way of thinking."

Vad tycker du om No Man's Sky?

HQ
HQ
No Man's Sky

Relaterade texter

No Man's SkyScore

No Man's Sky

RECENSION. Skrivet av Oliver Thulin

REWIND! Gamereactor backar bandet, kikar närmare på allt som skett under de gångna fyra åren och slår fast att detta idag är ett helt annat spel än vid premiären. Därmed vankas nytt betyg!

No Man's Sky vs Starfield

No Man's Sky vs Starfield

ARTIKEL. Skrivet av Conny Andersson

I rymden kan ingen höra dig skrika, sägs det. Men vilket rymdspel är egentligen roligast? Conny har ställt just två sådana äventyr mot varandra i en rafflande kamp...

2
No Man's Sky firar sjuårsjubileum

No Man's Sky firar sjuårsjubileum

NYHET. Skrivet av Marcus Persson

Det är nästan otäckt så snabbt tiden rusar förbi, och på vissa sätt känns det redan som igår när Hello Games avtäckte sin polerade, första demonstration av spelet på...

0
No Man's Sky lanseras till Switch i oktober

No Man's Sky lanseras till Switch i oktober

NYHET. Skrivet av Jonas Mäki

Man kan väl lugnt slå fast att Hello Games inte legat på latsidan under de nästan sex år som har gått sedan No Man's Sky släpptes till PC och Playstation 4. Med både...



Loading next content