Halo Infinite utannonserades på E3 redan förra året och visades upp på nytt under årets upplaga av spelmässan. Det ska släppas lagom till julen nästa år tillsammans med Xbox Scarlett och använder sprillans nya grafikmotorn Slipspace Engine. Men ingen äger ju en Xbox Scarlett idag och många är såklart nyfikna på hur spelet kommer fungera till en vanlig Xbox One.
Nu har franchise director, Frank O'Connor, kommenterat saken under en intervju med Youtubaren Blackmist523, och att döma utifrån det han hade att förtälja så behöver Xbox One-ägare inte vara det minsta oroliga:
"Obviously the special citizen will be Project Scarlett and we've worked with that hardware team to make sure Halo Infinite shows up amazingly on it, and we work with them to make sure that we know how to make sure the game looks amazing on it, but it will be for Xbox One and it will look incredible. And it will also be for PC for the first time, day and date so that's exciting for us too."
Då är frågan hur det kommer hänga med prestandamässigt jämfört mot de som spelar på Xbox One X eller en Xbox Scarlett. O'Connor hade även svar på det med och sade:
"The Xbox One is not going to be a second-class citizen. We're building it so Halo Infinite plays and looks fantastic on Xbox One, and then everything else is plus-plus-plus, but we've got a few tricks up our sleeves that we're thinking about."
Vilket format kommer du spela Halo Infinite på, tror du?
Tack WCCFTech