Svenska
Gamereactor
nyheter
Doom Eternal

Id Software kritiserar sitt eget arbete i 2016 års Doom

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Doom Eternal har inte bara en maffig singleplayerkampanj, utan även en multiplayerdel. Den är mer originellt upplagd än vanliga dödsmatcher och låter en spelare vara Doomslayer i strid mot demoner. Orsaken till att Id Software helt gjort om detta efter 2016 års Doom, är att de tydligen inte var nöjda med föregångarens multiplayer. Till Games Industry säger producenten Marty Stratton:

"So if we come up on each other [in a Doom 2016 multiplayer match] and all the game is relying on from a design perspective is aiming and shooting, well there are going to be people who aim and shoot better than you and there's pretty much nothing you can do about that.

That made death a frustrating experience because it meant you were just better than me. In this game, I can overcome your incredible twitch skills with teamwork and strategy, which gives me a chance. Then it allows the game to have what 2016 had none of: metas. There's some real depth to this experience. In [the 2016 game's] multiplayer, there were probably more things we did wrong than right. Playing as a demon was one of the right things; that felt pretty good, so we knew there was a spark there. And you follow the sparks."

Kort sagt låter det som att Eternals multiplayerdel är bättre anpassad för en bredare målgrupp. Låter detta som något du kommer ha kul med?

Doom Eternal

Relaterade texter

0
Doom Eternal får ett Horde- läge

Doom Eternal får ett Horde- läge

NYHET. Skrivet av Patrik Severin

Doom Eternal har nyligen fått ett poängbaserat Horde- läge med uppdateringen 6.66. I det så kan du spela ett vågbaserat spelläge och tävla om att bli etta i världen. Med...



Loading next content