Svenska
Gamereactor
nyheter

Utvecklare: Stadia är det bästa från både PC och konsol

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Nästa vecka är det äntligen premiärdags för Stadia och i och med det skakar Google om marknaden rejält. Vi snackar om ett av världens rikaste företag kombinerat med ny, stekhet teknik som de dessutom har försprång med. Ännu finns det gott om skeptiker när det kommer till streamade spel, men givetvis även förespråkare.

GamesRadar har intervjuat flera utvecklare om deras syn på just Stadia och en av dem som kommenterar är Gwen Frey, som var med och skapade Kine. Hennes studio funderade länge över om de skulle satsa på Epic Games Store eller Stadia, och sistnämnda vann:

"It's the best of PC and the best of console. One specific set of hardware, but it's not limited by a specific box. Consoles are a pain in the ass."

Det är för övrigt inte bara Frey som är övertygad, utan skaparen av Gylt (Raúl Rubio Munárriz), hade följande att säga om Stadia:

"You used to have to allocate resources to AI and physics and that's no longer the case. It's like finding yourself suddenly with no body. Power isn't relevant any more. For developers, that's really good."

Stadia har officiell lansering den 19 november här i Sverige.

Utvecklare: Stadia är det bästa från både PC och konsol


Loading next content