Svenska
Gamereactor
nyheter

Stadia-spelutvecklare rädda att Google ger upp för snabbt

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Stadia-lanseringen sker som bekant nästa vecka, men även om det är en imponerande teknisk lösning Google levererar, så finns det flera frågetecken. Bland annat saknas ett stort urval av spel, möjlighet att spela via 4G samt att flera av de mest populära mobilerna inte stöds.

Detta har gjort vissa inblandade lite oroliga. Som Gwen Frey till exempel, utvecklaren av Stadia-premiärspelet Kine. I en intervju hos Games Industry säger hon att många studios är oroliga för att Google en dag bara bestämmer sig för att stänga Stadia:

"The biggest complaint most developers have with Stadia is the fear that Google is just going to cancel it. Nobody ever says, 'Oh, it's not going to work,' or 'Streaming isn't the future.' Everyone accepts that streaming is pretty much inevitable. The biggest concern with Stadia is that it might not exist."

Hon tillägger dock att Googles strategi tycks vara just en långsammare start:

"They're focusing on territories where there are a lot of consoles and where the Internet is very good, so in the short-term I think it won't reach its potential. I don't even think they want to have a super-strong launch. I get the sense that they want to scale slowly and see where this goes."

Vad tror du om framtiden för Stadia?

Stadia-spelutvecklare rädda att Google ger upp för snabbt


Loading next content